1. Відкритий урок
Тема: Повторення вивченого матеріалу. Вправи на
засвоєння таблиць додавання і віднімання.
Розв’язування задач.
Мета:
Вправляти учнів у засвоєнні таблиць додавання і віднімання чисел. Закріпити
вміння розв’язувати задачі опрацьованих видів, розвивати увагу, математичне
мовлення, мислення.
Виховувати пізнавальні інтереси, любов до
природи.
Обладнання
:
демонстраційний матеріал, малюнки, цифри, індивідуальні картки, роздатковий
матеріал.
Хід уроку
І.
Організація класу до уроку.
Вчитель:
Пролунав уже дзвінок
Починаємо урок
Працюватимем старанно
Щоб почуть наприкінці
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці
Учні: Любі гості – вчителі
Дуже раді ми вам всі
Добре, що прийшли до нас
У чудовий перший клас.
ІІ.
Мотивація навчальної діяльності
Подивіться діти, уважно у віконечко
-
Дивина! Щезла стежка… Де вона.
-
Що за диво? Все навкруг
-
Вкрив біленький ніжний пух
-
Дива зовсім тут нема
То
до нас прийшла (зима)
Отже ми сьогодні на
уроці математики створимо зимовий настрій. Здійснимо уявну мандрівку до
зимового лісу. Таким чином повторимо табличні випадки додавання і віднімання
вивчених чисел і закріпимо уміння розв’язувати
задачі.
-
Діти, у яку гру ви любите грати взимку?
(в сніжки). От зараз ми з вами і пограємо в сніжки, не справжні, а математичні
.
ІІІ. Закріплення знань, умінь, і
навичок.
Математична розминка
1) Гра
Сніжки
Стають
у два ряди обличчям один до одного. Учень кидає своєму товаришу навпроти «
снігову кульку» (маленький м’ячик
одягнений у вату) називає приклад « 4+5
» , товариш ловить, каже результат, і
повертає назад , називаючи інший
приклад.
2)
Каліграфічна
хвилинка
« Встав пропущені числа »
Характеристика числа
8
8 - складається із чисел 5 і 3
- Має сусідів 7 і 9
- Передує числу 9, а слідує за числом 7
- парне
- відноситься до натурального ряду чисел.
3) Самостійна робота
Гра « Зліпи сніговика»
- Відгадайте загадку .
Ніс у мене із
морквини
Мітлу маю з
деревини
На морозі стоять звик
Хто я, діти? ( сніговик)
Всі діти з радістю ліплять сніговиків. А ви любите
ліпити? Виконайте завдання на карточках самостійно.
« Зліпи сніговика »
4
|
5
|
3
|
3+1
|
4+1
|
3+0
|
2+2
|
3+1+1
|
3+2
|
2+1
|
2+1+1
|
1+1+1
|
Фронтальна робота з
демонстраційним матеріалом (
віялом цифр)
Цей сніговий герой пропонує нам здійснити
мандрівку до зимового лісу де живуть звірята і ростуть ялинки.
А шлях до них
встелений сніжинками не простими, а з математичними завданнями.
Гра « Крижинки»
Коли я говорю «
прозорі крижинки » ви показуєте ( віялом
цифр) парне число , а коли я говорю «
холодні сніжки » , то показуєте парне
число
*- 2, 4, 6, 8, 10 * - 1,
3, 5, 7, 9
а
за цей час двоє учнів ідуть до дошки виконують вправи « По снігових заметах » Обчислити вирази
2+1 = +2 = 5 -1 = +3 = 7 – 2=
IX.
Розвиток
математичних знань
-
Добралися ми з вами по снігових заметах до
першої ялинки де нас зустріла Білочка
-
Я
маленька білочка
І
сиджу на гілочці
Буду
весело стрибати
І
малятам шишки рвати
Але
почала хуртовина ялинку гойдати
Їй
важко було ці шишки зірвати
Та
ці шишки не прості
На них цифри золоті
Швидко
шишку ви зірвіть
І
задачі розв’яжіть
1.
Робота
з підручником
Фронтальна
робота над задачею с. 73
№ 4
Пригадайте з яких компонентів складається
задача?
-
Умова
-
Запитання
-
Розв’зання
-
Відповідь
2.
Робота
в групах
Підійшли
до ялинки і зірвали шишки
Сідають
за парти по групах, де є три кошики
Хто
з учнів вибрав шишку зеленого кольору то сідає за стіл, де є кошик з червоною
шишкою, то до кошика з червоною шишкою, а хто зелену, то до кошика з зеленою
шишкою.
-
Розв’язати задачу аналогічну , до даної яку ми щойно виконали в підручнику
на це відводиться часу 5 хв, доповідає один учень.
3.
Фізкультхвилинка
(під
музичний супровід)
«
А зима сипле сніг лапатий »
Мандруємо до наступної ялинки, де на нас чекає Лисичка
Маю
гарне, біле личко
Гарний
голосочок маю
І
танцюю і співаю
Ось
погляньте, до ялинки позліталися
сніжинки
Круг
ялиночки кружляють
І на гілочки сідають.
V. Робота з геометричним матеріалом
Ми
так з вами веселились
Щой
ведмедика збудили
-
Що за шум і що за крик
До
такого я не звик
Чому
так ви шумите
Спати
ж ви не даєте
Й
звірі тут же без упину
Прикрасили
цю ялинку
А
чим її прикрасили? – геометричними
фігурами.
Назвіть
їх ( кола, трикутники, чотирикутники).
Робота
в парах
-
Скаласти з геометричних фігур одну фігуру
VI. Творчі вправи
А сіренький для забав
Під
ялинкою стрибав
Він
приніс свої морквинки
І
повісив на ялинку.
Дружно летять до годівничок
На скільки менше горобців
Скуштували ласощів?
Десять зайчиків завзято,
Вперто сперечались
Двох із них гукнула мама
Скільки їх зосталось?
У білочки три грибочки
Допоможемо звірятам
Грибочки всі
порахувати
Троє бурих ведмежат сіли в ряд
Ось і меншенький
з’явився
Білий – ледь не запізнився
Скільки кружок
із медком
Їм поставити
рядком?
VII.
Підсумок уроку
-
Сьогодні ви молодці
З
роботою впорались усі.
Довго
в лісі ми блукали
І
ялиночки шукали
Ось
і ще одна ялинка
Можна
святкувати
Тільки
де нам серед лісу
Іграшок
узяти?
-
У кожного у вас є на парті паперові
іграшки із смайликом який визначить ваш настрій, задоволення від уроку.
Виберіть
і підійдіть до дошки почепити на ялинку
Ой ! Як гарно!
Справді диво!
Сніг
пухнастий і легкий
Стало
всюди так красиво
Ліс
здається чарівним
Ой
зима вже на порозі
В
кінці уроку заходить дівчина в білому «
Зима »
-
Добрий день, щось у вас тепленько
Ось
завію, замету –
Стане
холодненько
Бо
Я – зима – вся із снігу
І
люблю я мороз та кригу
Я
– володарка сніжок
Королева
снігова
Ой,
спізнилася я трохи,
Поспішала
через ліс
Ну
а там така краса –
Біла
вся кругом земля
Всі
доріжки і сніжинки
Білим
снігом замела
Здрастуйте,
мої малятка,
Любі
хлопчики й дівчатка
Не
сама до вас прийшла
Подарунки
принесла (роздає подарунки)
Я
люблю з дітьми в ігри погратись
Ще
люблю пощипати усіх за носи
Бо розваги є для дітвори
Хай
кружляє сніжок, а ми всі у танок.
Немає коментарів:
Дописати коментар